آموزش نصب کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

آموزش نصب کولر گازی

آموزش نصب کولرگازی راهنمای جامعی است که شما را با مراحل کلی نصب این دستگاه آشنا می کند. ابتدا باید محل مناسبی را برای نصب کولر اختصاص دهید. جایی که دور از منابع گرما است و پانل بیرونی به خوبی تهویه می شود. محل قرارگیری پنل داخلی روی دیوار بوده و با توجه به وزن پنل باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. پانل خارجی نیز باید در جایی نصب شود که جریان هوای کافی وجود دارد.

جالب است بدانید که هوا به کندانسور کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد. در مرحله بعد باید لوله ها نصب شوند و البته شیب استاندارد در آنها رعایت شود. اگر شیب لوله ها مناسب نباشد، فرآیند تخلیه آب به درستی انجام نمی شود و مشکلاتی به وجود می آید. نصب کولر گازی باید توسط افرادی انجام شود که تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشند و به خوبی با اجزای مختلف کولر گازی و نحوه نصب و تراز آن آشنا باشند.

نصب پنل داخلی

پنل داخلی کولر گازی معمولا سنگین است. اگر این پنل روی زمین بیفتد آسیب شدیدی به آن وارد می شود. بنابراین ابتدا باید به محل نصب دستگاه فکر کنید. برای این منظور باید پایه های دستگاه را روی دیوار نصب کنید. پایه ها باید به گونه ای نصب شوند که کاملا مستحکم باشند و وزن بالای کولر را تحمل کنند. استفاده از تعادل فرآیند ایمن سازی را آسان تر می کند.

سپس نوبت به نصب لوله ها در دیوار می رسد. شایان ذکر است لوله کشی کولر گازی توکار بهترین روش برای نصب لوله های این دستگاه می باشد. فاصله لوله ها با دیوار و همچنین شیب آنها باید به درستی رعایت شود تا گردش آب به درستی انجام شود. همچنین فراموش نکنید که پنل داخلی باید دور از منابع گرمایشی مانند بخاری و پکیج و.. نصب شود.

اتصالات الکتریکی را بررسی کنید

پس از ایمن سازی و ایمن سازی محل نصب کولر گازی، باید اتصالات دستگاه را بررسی کنید. واحد و پوشش کولر گازی خریداری شده را بردارید و اتصالات برق را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که کابل های برق به ترمینال های پیچی متصل هستند و هیچ عیب یا نقصی در آنها وجود ندارد.

همچنین کابل های مورد استفاده باید مطابق با نمودار برق دستگاه باشد. در غیر این صورت ممکن است منبع تغذیه به درستی انتقال پیدا نکند و مشکلاتی برای بردها یا سایر قطعات ایجاد شود.

بررسی اتصالات الکتریکی کولر گازی

لوله ها را وصل کنید

مرحله سوم در راه اندازی کولر گازی، اتصال لوله ها است. کارشناسان تعمیر کولر گازی معتقدند بهتر است از یونیت داخلی به سوراخ سوراخ شده در دیوار لوله کشی شود. همچنین اگر در لوله ها انحنای وجود نداشته باشد، کولر گازی شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

لوله های کولر گازی را وصل کنید

نصب پانل در فضای باز

آخرین مرحله در نصب کولر گازی، نصب پنل بیرونی است. در جایی که پانل بیرونی نصب می شود باید از نور مستقیم خورشید دور باشد و هوای کافی در آن جریان داشته باشد. همچنین بهتر است محل نصب پنل خارجی را طوری انتخاب کنید که از گرد و غبار دور باشد. پایه های کندانسور کولر یا پنل بیرونی نیز باید به صورت اصولی و محکم نصب شود تا مشکلی در کار این قطعه ایجاد نشود.

شارژ کولر گازی

آخرین مرحله در نصب کولر گازی شارژ گاز است. با توجه به این عملیات گاز فریون به دستگاه تزریق می شود تا کولر بتواند عملیات سرمایش را به درستی انجام دهد. باک کولرهای گازی آکبند خالی است و پس از نصب باید به آنها گاز تزریق شود. نصاب پس از نصب و تسطیح کولر گازی با توجه به مدل دستگاه، گاز مورد نیاز را به یکی از روش های رایج تزریق می کند.

سپس دستگاه را روشن می کند و آن را در درجات مختلف آزمایش می کند. در صورتی که تمامی مراحل نصب و شارژ کولر گازی به درستی انجام شود، دستگاه به درستی و بدون نقص کار کرده و محیط را خنک می کند. برای اطمینان از نصب صحیح این دستگاه می توانید از کارشناسان نمایندگی مجاز تعمیر کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401 ساعت : 15:27
بازدید : 306

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: